• diensten
  • tarieven
  • bestellen
  • faq
  • service
  • over-infopact
Klik hier voor de nieuwe klantenportal

Exclusief voor Partners

Bent u Allesin1 Partner, ga dan direct naar de Partnersite!

Naar de Partnersite

Storing en Onderhoud

Klik hier voor het overzicht

Bekijk de storingen

Veel gestelde vragen

ADSL

Bij ons ligt glasvezel in de grond, kan ik toch ADSL of VDSL aanvragen?

Wij controleren graag voor u of ADSL en VDSL tevens leverbaar zijn op uw locatie. Neem voor meer informatie contact op met Infopact Allesin1 via telefoonnummer 088 - 463 67 30 of per e-mail sales@allesin1.nl. Infopact levert naast ADSL en VDSL ook glasvezelverbindingen. Wilt u hier meer informatie over ontvangen, neem dan vrijblijvend contact op via telefoonnummer 088 - 463 67 30 of per e-mail salessupport@infopact.nl.

Er is in mijn postcodegebied geen ADSL of VDSL beschikbaar. Wat nu?

U kunt dan kiezen om te pinnen, internetten en/of bellen via de gewone telefoonlijn of via de kabel. Dit kan echter niet via Infopact Allesin1.

Hoe snel is ADSL / VDSL?

De snelheid van ADSL en VDSL is afhankelijk van het pakket waarvoor u kiest en van een aantal andere factoren. Het gaat wat ver om op de theoretische achtergronden in te gaan. In de praktijk blijkt dat de snelheid die u haalt iets lager is dan de theoretische snelheid die is opgegeven. ADSL en VDSL zijn in ieder geval vele malen sneller dan ISDN en de meeste kabelinternet abonnementen.

Ik ga verhuizen. Kan ik mijn aansluiting eenvoudig meenemen?

Bij een verhuizing wordt uw bestaande ADSL- of VDSL-aansluiting opgeheven en wordt er een nieuwe aansluiting gerealiseerd op het nieuwe adres. Dit laatste is uiteraard alleen mogelijk als er ook ADSL of VDSL mogelijk is op het nieuwe adres en er een vaste aansluiting aanwezig is. Wij kijken dit graag voor u na. Neem voor meer informatie contact op met Infopact Allesin1 via telefoonnummer 088 - 463 67 30 of per e-mail sales@allesin1.nl.

Ik wil ADSL of VDSL, heb ik dan een KPN telefoonlijn nodig?

Ja, als u nog geen ADSL of VDSL heeft dan is een actieve KPN telefoonlijn met een 10-cijferig telefoonnummer noodzakelijk. Hiermee kunnen wij uw koperlijn terugvinden in de wijkcentrale. Zodra ADSL / VDSL geactiveerd is, kunt u eventueel de telefoonlijn weer opzeggen. Houd er wel rekening mee dat KPN een minimale contractsperiode van een jaar hanteert. Indien u besluit uw KPN telefoonlijn op te zeggen, berekenen de meeste providers een bijdrage van ca. € 7,90 per maand excl. BTW. Dit tarief wordt in rekening gebracht omdat KPN dit bedrag doorberekent aan de netwerkleverancier. De netwerkleverancier berekent het bedrag vervolgens door aan de klant.

Is een belbudgetlijn van KPN voor het aanvragen van ADSL of VDSL voldoende?

Ja, dat is in principe voldoende. KPN verkoopt dit echter niet aan zakelijke klanten. Het laagste instapabonnement voor zakelijke gebruikers is Belbasis.

Moet ik, als ik ADSL of VDSL heb, nog inbellen?

Nee. Uw modem staat via de (oude) telefoonlijn direct in verbinding met de DSLAM. Het modem hoeft dus ook geen telefoonnummer te bellen; ADSL en VDSL werken niet via het bestaande telefoonnetwerk, maar maakt slechts gebruik van een stuk van de infrastructuur die in het verleden is aangelegd om telefonieverkeer over te kunnen aanbieden.

U heeft glasvezel maar de postcodecheck geeft aan dat ADSL / VDSL wel mogelijk is?

Wij controleren graag voor u of ADSL / VDSL tevens leverbaar is op uw locatie. Neem voor meer informatie contact op met Infopact Allesin1 via telefoonnummer 088 - 463 67 30 of per e-mail sales@allesin1.nl.

Wat betekent download- en uploadsnelheid?

Downloadsnelheid is de snelheid waarmee u gegevens kunt binnenhalen. Uploadsnelheid is de snelheid waarmee u gegevens kunt versturen. Snelheid wordt meestal uitgedrukt in kbits per seconde, hoe hoger het getal hoe sneller de verbinding.

Wat is het verschil tussen ADSL, SDSL en VDSL?

ADSL staat voor Asymmetric DSL, SDSL staat voor Symmetric DSL. De namen doen het al vermoeden: ADSL is asymmetrisch (de hoogst mogelijke upstream snelheid is lager dan de hoogst mogelijke downstream snelheid), en SDSL is symmetrisch (up- en downstream snelheden zijn gelijk). ADSL is een product dat meer gericht is op particulieren en bedrijven die vooral eenzijdig gebruik maken van het internet: meer verkeer van het internet af naar de gebruiker toe dan andersom. SDSL is vooral voor de zakelijke gebruiker die ook diensten aanbiedt vanaf de eigen locatie, of veel van interactieve diensten gebruikt maakt, zoals bijvoorbeeld videoconferencing. VDSL staat voor Very-high-bitrate DSL en is een opvolger van ADSL, waarbij een hogere down- en uploadsnelheid mogelijk is.

Wat is xDSL, en hoe werkt het?

DSL staat voor Digital Subscriber Line. Digital betekent uiteraard digitaal, en Subscriber Line is de lijn die tussen de telefooncentrale en de eindgebruiker ligt (de koperlijn waarover bijvoorbeeld ook uw telefonie aangeboden kan worden). Over deze lijn wordt het DSL-signaal opgebouwd, dat dient als een soort draaggolf (laag 1 in het OSI model) om de IP (internet) verbinding over op te zetten. Het DSL-modem maakt contact met een DSLAM aan de andere zijde van het koperlijntje, in de telefooncentrale. Deze bekijken samen hoe snel de verbinding kan zijn (wat er technisch mogelijk is) en de DSLAM bepaalt vervolgens wat de snelheid mag zijn (het product dat u als klant afneemt). Vervolgens wordt de verbinding opgezet. Daarna is het mogelijk de IP-verbinding op te zetten.

Wel ADSL of VDSL beschikbaar in uw straat, maar nog niet in nieuwbouw?

In dit geval kunt u een e-mail sturen naar helpdesk@allesin1.nl waarin u uw postcode, huisnummer en telefoonnummer vermeldt. Wij gaan graag voor u na of ADSL en VDSL in de toekomst wel mogelijk zullen zijn.

Zijn ADSL en VDSL beschikbaar in mijn regio?

Onze medewerkers geven u graag meer informatie over de beschikbaarheid van ADSL en VDSL in uw regio. Infopact Allesin1 is bereikbaar op telefoonnummer 088 - 463 67 30 of per e-mail via sales@allesin1.nl.

Bestellen

Hoe kan ik Allesin1 bestellen?

U kunt uw Allesin1 pakket eenvoudig bestellen. Klik op Bestellen en vul het bestelformulier in. Wij zullen vervolgens contact met u opnemen en een persoonlijk advies geven op basis van uw wensen. Uiteraard kunt ons ook telefonisch benaderen van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur via telefoonnummer 088 - 463 67 30.

Waar moet ik op letten tijdens de afspraak met de installatiemonteur?

U dient er zorg voor te dragen dat er een handtekeningbevoegd persoon aanwezig is op de locatie van installatie.

Daarnaast dient u voordat de monteur komt de reeds door u ontvangen apparatuur, zoals uw betaalautomaat en router, klaar te zetten op locatie.

De monteur zal een korte uitleg geven over de werking van de betaalautomaat.

Facturatie

Hoe lang blijven de facturen bewaard op "Mijn allesin1"?

Wij bewaren uw facturen 2 jaar lang op "Mijn allesin1".

Kan ik mijn factuur bekijken?

Ja dit kan op "Mijn Allesin1". De nieuwe factuur is te zien op elke eerste werkdag van de maand.

Wat is non-linesharing toeslag?

Zowel KPN, BBned, Versatel als Tiscali maken in de DSL-infrastructuur gebruik van de koperlijnen van het KPN-kopernetwerk om DSL over te leveren. Als voormalig staatsbedrijf heeft KPN dit kopernetwerk in Nederland aangelegd. De overheid staat het KPN toe in Nederland om aan BBned, Tiscali en Versatel kosten in rekening te brengen voor het onderhouden van de koperlijnen waarover de DSL-verbinding loopt. Dit wordt de zogeheten non-linesharing toeslag genoemd. De non-linesharing toeslag wordt in rekening gebracht indien er over de lijn van KPN geen dienst meer loopt die door KPN direct in rekening wordt gebracht bij de klant, omdat alle diensten bij andere providers ondergebracht zijn door de klant. De non-linesharing kosten worden doorberekend aan de betrefffende klanten.

Internet en E-mail

Hoe haal ik de e-mail op van een alias?

Aan de e-mailinstellingen van het e-mailprogramma verandert u niets. De e-mail die aan een e-mailalias gestuurd wordt, haalt u op zodra u de e-mail van de bovenliggende POP-mailbox of loginnaam ophaalt.

Bijvoorbeeld:
U hebt het e-mailalias 'mijndochter@allesin1.nl' aangemaakt onder de POP-mailbox 'hans50@allesin1.nl'. Zodra u in uw e-mailprogramma nu de e-mail ophaalt voor deze mailbox, komt de e-mail die aan 'mijndochter@allesin1.nl' wordt gestuurd, automatisch mee. Er is dus geen apart wachtwoord voor een e-mailalias.

Hoe kan ik de naam van een POP-mailbox en e-mailaliassen wijzigen?

Op dit moment is het nog niet mogelijk om 'live' zelf uw pop-mailbox en/of aliassen te wijzigen. U kunt dit echter wel aangeven bij de helpdesk. Zij kunnen dit verzorgen mits de gewenste pop-mailbox en/of alias nog vrij is.

Hoe kan ik mijn e-mail instellen in Outlook Express?

  • Start Outlook Express
  • Kies uit het menu 'Extra' en dan 'Accounts'
  • Klik op 'Toevoegen' en dan 'E-mail'
  • Vul uw volledige naam in en klik op 'Volgende'
  • Vul uw e-mailadres in (gebruikersnaam@allesin1.nl) en klik op 'Volgende'.
  • Vul bij inkomende server 'pop.allesin1.nl' in en bij de uitgaande e-mail server 'smtp.allesin1.nl' in en klik op 'Volgende'.
  • Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en zet een vinkje bij 'Wachtwoord onthouden'.
  • Klik op 'Voltooien'

Hoe kan ik mijn e-mail via het web controleren?

U kunt via http://webmail.allesin1.nl uw webmail benaderen.
Hier dient u vervolgens in te loggen met de bij u bekende gebruikersnaam / wachtwoord combinatie.

Hoe verstuur ik een e-mail vanaf een ander alias?

Bij de meeste e-mailprogramma's is het mogelijk om in het 'from' veld (de afzender) een ander adres op te geven. Hier kunt u dus de alias waarvandaan u wilt versturen invullen. Bij Outlook Express echter wordt geen 'from' veld gegeven en zal er een nieuw account aangemaakt moeten worden om onder een andere alias te kunnen versturen.

Hoe vind ik het MAC-adres van mijn PC?

Onder Windows XP/2000:
Uw MAC-adres kunt u achterhalen door cmd uit te voeren via Start -> Uitvoeren. In dit zwarte venster typt u het volgende commando:
ipconfig /all | more

Uw MAC-adres staat naar alle waarschijnlijkheid onder het kopje 'Ethernet-adapter LAN-verbinding'.
bijvoorbeeld:

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0B-CD-E8-CF-17
In dit geval is 00-0B-CD-E8-CF-17 uw MAC-adres.

Onder Windows 95/98/ME:
Uw MAC-adres kunt u achterhalen door winipcfg uit te voeren via Start -> Uitvoeren. Uw MAC-adres staat onder uw ethernet-adapter.

Onder Linux:
Met het volgende commando ziet u het MAC-adres per adapter (doorgaans eth0).
ifconfig | grep HWaddr

Wannneer gebruik ik een e-mail alias?

Een e-mailalias gebruikt u wanneer u een andere benaming wilt voor een bestaand e-mailadres:

  • U hebt een e-mailadres dat niet gemakkelijk te onthouden is en wilt daar een alternatief voor. Uw e-mailadres is bijvoorbeeld 'hans50@allesin1.nl', dus u maakt de e-mailalias 'hans.jansen@allesin1.nl' aan zodat u dat kunt communiceren.
  • U wilt alle varianten op uw voor- en achternaam registreren. U maakt dus verschillende aliassen aan, alle varianten op uw naam, bijvoorbeeld hjansen@, h.f.jansen@, etc.
  • U wilt een ander e-mailadres gebruiken om anoniem op forums of in gastenboeken te posten maar u wil e-mail die aan dat adres gestuurd wordt, automatisch binnenkrijgen.
  • U wilt een ander e-mailadres gebruiken dat u later gemakkelijk weer kunt verwijderen als er veel spam op binnenkomt.

Wat is de maximale grootte van een e-mail welke ik kan verzenden?

De maximale grootte van een te verzenden e-mail kan niet meer dan 15 MB bedragen. Heeft u grotere bestanden dan 15 MB raden we u aan dit via een compressie programma zoals Winzip of WinRAR te verkleinen.

Wat is een e-mail alias?

Een e-mailalias is een niet-zelfstandig, maar een virtueel e-mailadres. In feite is het een andere benaming voor het echte, 'onderliggende' e-mailadres. Onder uw loginnaam en onder uw POP-mailbox kunt u vijf e-mailaliassen aanmaken.

Voorbeeld:
U hebt de loginnaam 'hans50' en gebruikt dit in uw e-mailadres 'hans50@allesin1.nl'. Omdat u vijf e-mailaliassen onder dit adres kunt aanmaken, maakt u de e-mailalias 'hans.jansen@allesin1.nl' aan. Nu kunnen anderen u e-mailen op dat veel herkenbaardere adres, terwijl de e-mail feitelijk gewoon binnenkomt op 'hans50@allesin1.nl'.
Let er op dat uw oorspronkelijke loginnaam en wachtwoord de basis blijven van uw contact met Allesin1; deze loginnaam blijft u gebruiken bij u inbellen of inloggen met DSL en bij het inloggen op de Allesin1-website.

Wat is een POP-mailbox?

Een POP-mailbox is een zelfstandig e-mailadres met een eigen wachtwoord. Een POP-mailbox is gekoppeld aan een domeinnaam: '@allesin1.nl'?. Omdat een POP-mailbox altijd een zelfstandig wachtwoord heeft, kunt u de e-mail gewoon volgens het POP3-protocol van de server af halen.

Wilt u de e-mail van slechts een enkel alias ophalen?

Dat kan met e-mailprogramma's die kunnen filteren op inkomende e-mail. Zo kunt u instellen dat alleen e-mail van een bepaald e-mailadres moet worden opgehaald of dat de e-mail van bepaalde e-mailadressen op de server moet blijven.
Indien u alle binnengekomen mail ophaalt, kunt u het filter ook gebruiken om de mail bijv. de mail naar het adres 'mijndochter@allesin1.nl' direct te laten verplaatsen naar een andere map, bijv. de 'mijndochter'.
Zoals u misschien kunt begrijpen is specifieke kennis van iedere E-mail client niet altijd aanwezig. Aangeraden wordt om op de website van de software producent de FAQ te raadplegen voor de juiste instellingen.

Mijn Allesin1

Ik ben mijn gebruikersnaam of wachtwoord kwijt. Wat kan ik doen?

U kunt hiervoor telefonisch of per e-mail contact opnemen met Infopact Allesin1. Wij zijn bereikbaar op telefoonnummer 088 - 463 67 30 of per e-mail via sales@allesin1.nl.

Waar kan ik mijn facturen van het afgelopen jaar vinden?

Deze facturen kunt u vinden in "Mijn Allesin1". U vindt daar alle facturen van de afgelopen 24 maanden.

Pinnen

Ik kan niet meer pinnen. Wat moet ik doen?

U kunt dan bellen met onze helpdesk, wij zorgen ervoor dat u weel zo snel mogelijk kunt pinnen.

Kan ik mijn huidige pinapparaat gebruiken in combinatie met Allesin1?

Controleer dan of deze geschikt is voor gebruik via een (A)DSL lijn. Zo ja, dan kunt u met uw huidige apparaat overstappen op Allesin1. Is uw pin-terminal niet geschikt voor (A)DSL, dan is uw apparaat "verouderd". Controleer of uw pin-terminal niet de gebruiksduur heeft overschreden en of het nog EMV geschikt is. U kunt met een verouderd apparaat geen gebruik maken van Allesin1. Meer informatie over pin-terminals kunt u vinden op www.betaalterminal.nl

Telefonie

Hoe (de)activeer ik een doorschakeling?

Een directe doorschakeling
- Activeren:
*21*[telefoonnummer]#
- Deactiveren:
#21#


Een doorschakeling bij geen gehoor
- Activeren van een doorschakeling na standaard 20 seconden overgaan:
*61*[telefoonnummer]#
- Activeren van een doorschakeling na een opgegeven aantal seconden overgaan:
*61*[telefoonnummer]*[seconden]#
- Deactiveren:
#61#

Een doorschakeling bij bezet
- Activeren:
*67*[telefoonnummer]#
- Deactiveren:
#67#


Opmerkingen:

De (de)activering van een doorschakeling is binnen enkele minuten verwerkt.

[telefoonnummer] is het doel van de doorschakeling.

Indien u gebruik maakt van een Fritz!Box modem/router:
Kies *# vòòr iedere doorschakelcode.
Bijvoorbeeld een directe doorschakeling deactiveren: *##21#

Indien u een abonnement heeft met meerdere telefoonnummers:
Een doorschakeling is alleen actief voor het telefoonnummer waar vanaf de doorschakeling is geactiveerd.

Hoe kan ik mijn telefoonnummer behouden?

U kunt dit bij Infopact aangeven. Door het invullen van een speciaal daarvoor bestemd formulier kan, ná oplevering van de DSL-lijn, uw nummerporteringsaanvraag in gang worden gezet.

Uw nummerportering kan 10 werkdagen duren. In deze periode kunt u uw huidige nummer doorschakelen naar het tijdelijke nummer dat u van Infopact krijgt bij de oplevering van uw DSL-lijn. Zo bent u te allen tijde bereikbaar op uw huidige telefoonnummer.

Voor de Allesin1 Bel1 dienst geldt dat er maximaal 2 nummers geporteerd kunnen worden. Voor de Bel2 dienst betreft dit 4 nummers.

Is er een voicemaildienst beschikbaar?

Nee, voicemail wordt niet ondersteund.

Is het mogelijk om bij het bellen binnen mijn regio géén netnummer in te voeren?

Ja, dit is mogelijk.

Is het mogelijk om mijn huidige telefoonnummer te behouden?

Ja dit is mogelijk. U kunt probleemloos meerdere nummers porteren.

Is het mogelijk om te bellen via carrier (pre-)select?

Ja, dat is mogelijk.

Is het VoIP (Voice over IP)?

Ja, indien uw voor Bel kiest in uw Allesin1 pakket, kunt u voordelig bellen via VoIP.

Krijg ik een nieuwe router speciaal voor de module telefonie?

De router die bij u ge ïnstalleerd wordt voor het gebruik maken van een of meer diensten van Allesin1 is ook geschikt voor telefonie. De router beschikt over 2 analoge telefoonpoorten. Op iedere poort kunt u één of meerdere analoge telefoontoestellen aansluiten. Indien u meerdere telefoontoestellen op dezelfde poort aansluit, delen deze telefoontoestellen dezelfde lijn. Er kan dus per poort één telefoontoestel tegelijk worden gebruikt. ISDN-apparatuur wordt niet ondersteund. De router heeft geen telefooncentrale functionaliteit.

Ondersteunt Allesin1 fax-diensten?

Door de Allesin1 Fax2mail dienst op te nemen in uw Allesin1 pakket kunt u tevens faxen versturen en ontvangen via uw verbinding. Voor meer informatie kunt u op deze website onder Diensten de Fax2Mail dienst raadplegen.

Wat zijn de tarieven voor bellen naar mobiele en internationale bestemmingen?

De telefonietarieven kunt u op onze website inzien bij Tarieven.

Maakt u gebruik van Allesin1 Bel, dan zijn alle kosten voor het bellen naar geografische nummers (regionale en nationale vaste nummers) inbegrepen in de maandprijs van uw abonnement. Voor bellen naar andere bestemmingen dient u wel apart te betalen. De beltarieven per minuut en de starttarieven voor bellen naar mobiele nummers en internationale bestemmingen kunt u terugvinden bij Tarieven.

Infopact factureert op basis van bellen per seconde. Voor ieder gesprek dat u voert, ongeacht de duur, betaalt u eenmalig het starttarief. Bellen naar 0800 nummers is gratis. De kosten voor bellen naar 09XX nummers kunnen verschillen. Aan het begin van een gesprek naar een 09XX nummer zult u over de kosten worden geïnformeerd.

Welke telefoniediensten worden standaard geleverd bij Allesin1 Bel?

Nummerweergave
Inkomende nummerweergave wordt standaard geleverd.
Uitgaande nummerweergave is actief bij oplevering.
U kunt uitgaande nummerweergave permanent laten blokkeren door te bellen met onze helpdesk.
U kunt uitgaande nummerweergave ook per gesprek blokkeren: *31*[telefoonnummer]

Doorschakelingen
Zie de doorschakeldienst voor meer informatie.

09XX blokkade
Het mogelijk om uitgaand bellen naar 09XX nummers te blokkeren. Deze blokkade staat standaard niet aan. U kunt deze blokkade activeren door te bellen met onze helpdesk.


klant-rabo

Rabobank adviseert Infopact Allesin1 voor uw pinoplossing!

Klik hier voor het speciale aanbod voor Rabobank klanten.

klant-abn

Nu ook PIN-in-one vast!